Go Back   DIY Go Kart Forum > Search Forums

Notices

Showing results 1 to 25 of 26
Search took 0.01 seconds.
Search: Posts Made By: Diy motorsport
Forum: Go Kart Discussion 12-01-2019, 08:43 PM
Replies: 39
Views: 874
Posted By Diy motorsport
New sleeper video

Hey guys hope the holidays are good! I just got another video of the sleeper build posted so please check it out and tell me what you Think https://youtu.be/b5PTjd_vsBM
Forum: Go Kart Discussion 10-27-2019, 10:07 PM
Replies: 39
Views: 874
Posted By Diy motorsport
Hey guys I got another video up of the toddler...

Hey guys I got another video up of the toddler bed go kart so check it out and tell me what you think https://youtu.be/g4bsRdnWgCI
Forum: Go Kart Discussion 10-07-2019, 10:02 AM
Replies: 39
Views: 874
Posted By Diy motorsport
Thanks for the feedback! And I’ve known who you...

Thanks for the feedback! And I’ve known who you were since you said I’m in!! I should have the banshee up and going this weekend then we will start on the Jeep and the top frame of the go kart!! I’m...
Forum: Go Kart Discussion 10-06-2019, 10:41 PM
Replies: 39
Views: 874
Posted By Diy motorsport
Well I posted the 3rd video in the 2nd thread...

Well I posted the 3rd video in the 2nd thread since someone more politely mentioned it so I guess thank you for merging the two, I’m new to the forum and just wasn’t aware!
Forum: Go Kart Discussion 10-06-2019, 06:48 PM
Replies: 39
Views: 874
Posted By Diy motorsport
Hey guys I got part three of the build posted so...

Hey guys I got part three of the build posted so check it out! https://youtu.be/YuP01CGKauQ
Forum: Engines & Clutches 09-28-2019, 10:35 PM
Replies: 5
Views: 205
Posted By Diy motorsport
.038but I did find only half a gasket on the back...

.038but I did find only half a gasket on the back side of the black plate between the carb and head manufacturer defect maybe but now it runs a lot better but is a touch rich so I guess I need to buy...
Forum: Engines & Clutches 09-28-2019, 09:36 PM
Replies: 5
Views: 205
Posted By Diy motorsport
So I did clean the carb and I just drilled out...

So I did clean the carb and I just drilled out the jet slightly larger to see if it would help and it didn’t change it at all
Forum: Engines & Clutches 09-28-2019, 09:28 PM
Replies: 5
Views: 205
Posted By Diy motorsport
New predator motor wonít run right!!

Hey guys so Iím putting a predator motor in my daughters quad and it wonít run right at all, first off I removed the original exhaust and put on a straight pipe, I took off the fuel tank and I cut...
Forum: Go Kart Discussion 09-24-2019, 02:44 PM
Replies: 39
Views: 874
Posted By Diy motorsport
I’ve done about 75 in a 125cc shifter kart and I...

I’ve done about 75 in a 125cc shifter kart and I don’t know if I’ll ever get it to 100 but it’s a goal and as soon as it feels unstable I will shut it down
Forum: Go Kart Discussion 09-23-2019, 11:25 AM
Replies: 39
Views: 874
Posted By Diy motorsport
Thanks for the feedback and yeah Iíll just post...

Thanks for the feedback and yeah Iíll just post on this thread from now on
Forum: Go Kart Discussion 09-22-2019, 11:52 PM
Replies: 39
Views: 874
Posted By Diy motorsport
New v twin toddler bed video uploaded

Hey guys! Hope you all had a good weekend! I got the 2nd build video uploaded of the toddler bed go kart! Check it out and tell me what you think!! https://youtu.be/z_lwvQDJo5A
Forum: Go Kart Discussion 09-21-2019, 09:37 PM
Replies: 27
Views: 571
Posted By Diy motorsport
What’s your wheel base center to center?

What’s your wheel base center to center?
Forum: Go Kart Discussion 09-19-2019, 01:09 AM
Replies: 39
Views: 874
Posted By Diy motorsport
Hahaha! Thanks big Wes!!! One way or the other...

Hahaha! Thanks big Wes!!! One way or the other it’s gonna be one **** of a ride!!!
Forum: Go Kart Discussion 09-18-2019, 09:51 PM
Replies: 39
Views: 874
Posted By Diy motorsport
Awesome!! I think most shifter karts are around...

Awesome!! I think most shifter karts are around 41 so itís not far off those

---------- Post added at 08:51 PM ---------- Previous post was at 08:44 PM ----------

Well the frame you see is just...
Forum: Go Kart Discussion 09-18-2019, 09:09 PM
Replies: 39
Views: 874
Posted By Diy motorsport
Awesome! Thanks for the sub! I’ll watch for the...

Awesome! Thanks for the sub! I’ll watch for the new video and 37 in is center to center on the wheels front to back
Forum: Go Kart Discussion 09-18-2019, 06:07 PM
Replies: 39
Views: 874
Posted By Diy motorsport
Wheel base is about 37 in

Wheel base is about 37 in
Forum: Go Kart Discussion 09-18-2019, 02:42 PM
Replies: 39
Views: 874
Posted By Diy motorsport
I know the wheel base is longer than a power...

I know the wheel base is longer than a power wheels just not sure how much longer and the toddler bed would probably be cheaper but you definitely have a lot more design options with a power wheels...
Forum: Go Kart Discussion 09-18-2019, 09:31 AM
Replies: 39
Views: 874
Posted By Diy motorsport
Hopefully a 50 dollar toddler bed will solve your...

Hopefully a 50 dollar toddler bed will solve your problem!!
Forum: Go Kart Discussion 09-18-2019, 08:46 AM
Replies: 39
Views: 874
Posted By Diy motorsport
I’ll check the wheel base when I get home but I...

I’ll check the wheel base when I get home but I wanna say it’s about 3 1/2 maybe 4 but I’ll check tonight for an exact number as for the motor it’s off an 87 Honda vt500c and it does have a six speed
Forum: Go Kart Discussion 09-18-2019, 06:23 AM
Replies: 39
Views: 874
Posted By Diy motorsport
Yeah Iíve definitely watched a lot of ghpc! Those...

Yeah Iíve definitely watched a lot of ghpc! Those guys are pretty awesome! Hoping to meet up and do some riding with them when all is said and done! The channel Motoblur that Iím building with knows...
Forum: Go Kart Discussion 09-17-2019, 10:30 PM
Replies: 39
Views: 874
Posted By Diy motorsport
Lmao!!!! Don’t worry about my little girl this...

Lmao!!!! Don’t worry about my little girl this ones for me!! Thanks for the support and the heads up on a sprocket!! Hope you enjoy the build it’s definitely gonna be a learning experience for me but...
Forum: Go Kart Discussion 09-17-2019, 08:00 PM
Replies: 39
Views: 874
Posted By Diy motorsport
Toddler bed go kart

Hey guys Iím building a go kart out of a little tykes race car bed and have a video up on you tube and would love any advice I can get!!
https://youtu.be/MRgNDQfubhI
Forum: Introduce Yourself! 08-12-2019, 02:40 PM
Replies: 6
Views: 210
Posted By Diy motorsport
If you get a chance go follow the build on...

If you get a chance go follow the build on YouTube Iím gonna start in on it pretty soon but right now Iím doing a video series of a ground up build of a mini banshee for my daughter that I need to...
Forum: Introduce Yourself! 08-12-2019, 12:45 PM
Replies: 6
Views: 210
Posted By Diy motorsport
So hoonagin did a twin bed so itís bigger than...

So hoonagin did a twin bed so itís bigger than mine and Iím gonna go about it a little different but same concept and I have a 500cc v twin going in it and yes I agree on the hood, ive thought about...
Forum: Introduce Yourself! 08-12-2019, 10:22 AM
Replies: 6
Views: 210
Posted By Diy motorsport
Ok sounds good, I was kinda hoping that as well I...

Ok sounds good, I was kinda hoping that as well I could learn as much as I can about building one, Iím sure Iím gonna need help setting the drive up and mostly the steering, also was wondering about...
Showing results 1 to 25 of 26

 

All times are GMT -6. The time now is 07:20 AM.