Go Back   DIY Go Kart Forum > Search Forums

Notices

Showing results 1 to 25 of 280
Search took 0.02 seconds.
Search: Posts Made By: tykenfitz
Forum: Electric Projects 05-24-2013, 10:58 PM
Replies: 1
Views: 1,119
Posted By tykenfitz
Add lighting to a scooter

Howdy guys, so in my home state of Michigan I can legally register the electric scooter I've modded with a 50cc two stroke provided that I include the right lighting, I've attached a link to the pdf...
Forum: Photo Gallery & Project Log 01-18-2011, 07:49 PM
Replies: 3
Views: 4,077
Posted By tykenfitz
I cant get the carb tuned right, I know I read a...

I cant get the carb tuned right, I know I read a guide for tuning these a while ago. Can anyone point me to one?
Forum: Go Kart Discussion 01-17-2011, 07:59 PM
Replies: 10
Views: 1,439
Posted By tykenfitz
most gas tanks on karts are transparent so you...

most gas tanks on karts are transparent so you can just take a peek and see how much gas you've got
Forum: Photo Gallery & Project Log 01-17-2011, 07:01 PM
Replies: 3
Views: 4,077
Posted By tykenfitz
thanks, that tensioner is actually from my...

thanks, that tensioner is actually from my friends motorized bike kit where the stupid Chinese motor cracked :rolleyes:

same with the sweet exhaust i got
Forum: Photo Gallery & Project Log 01-17-2011, 06:42 PM
Replies: 3
Views: 4,077
Posted By tykenfitz
Electric scooter to 50cc 2-stroke scooter (pics)

So me and my friend found this electric scooter in the trash, all the elecs and the batteries were fried. And we had a 50cc motor layin around from the moped I ****ed up a couple years back. So we...
Forum: Photo Gallery & Project Log 10-01-2010, 09:59 PM
Replies: 149
Views: 14,691
Posted By tykenfitz
yea, broke it in football,

yea, broke it in football,
Forum: Photo Gallery & Project Log 09-30-2010, 07:11 PM
Replies: 149
Views: 14,691
Posted By tykenfitz
good idea there. haven't gotten any progress...

good idea there.

haven't gotten any progress yet, super busy, but the doc cleared me to drive so thats good (broke my foot)
Forum: Photo Gallery & Project Log 09-26-2010, 09:11 PM
Replies: 149
Views: 14,691
Posted By tykenfitz
Nice, you take the brake discs off or just cover...

Nice, you take the brake discs off or just cover them?

I gotta clean all the rust off 'ém first tho lol
Forum: Photo Gallery & Project Log 09-26-2010, 08:44 PM
Replies: 149
Views: 14,691
Posted By tykenfitz
It's really ****ing me off, I got school,...

It's really ****ing me off, I got school, football, PSATS and everything I got 0 time to work on the bike this week plus my broken foots healing, so I can't drive any where :mad2:

After the bike...
Forum: Photo Gallery & Project Log 09-26-2010, 08:36 PM
Replies: 149
Views: 14,691
Posted By tykenfitz
yes, it's on the keystock with a set screw in, it...

yes, it's on the keystock with a set screw in, it not just hanging there lol

I can shift the engine over a bit and fix this stupid pulley situation but I'm going to need some metal and ace is...
Forum: Photo Gallery & Project Log 09-26-2010, 08:00 PM
Replies: 149
Views: 14,691
Posted By tykenfitz
Ughh, i cant move them over because the one on...

Ughh, i cant move them over because the one on the jackshaft is already like against the bearing. Ideas?
Forum: Go Kart Discussion 09-25-2010, 10:43 PM
Replies: 22
Views: 3,588
Posted By tykenfitz
http://www.diygokarts.com/speed-calculator.html ...

http://www.diygokarts.com/speed-calculator.html

Assuming your motor is governed to 3600rpm, you should go about 32mph, so it's probably an OK ratio, how much do you and the cart weigh?
Forum: Photo Gallery & Project Log 09-25-2010, 10:40 PM
Replies: 149
Views: 14,691
Posted By tykenfitz
Nope, don't have a welder. Just realized today...

Nope, don't have a welder. Just realized today that means no push start lol. I've gotten it going by running at the right speed, pulling the cord and hopping on. I can also put the rear wheel up on...
Forum: Photo Gallery & Project Log 09-25-2010, 10:34 PM
Replies: 149
Views: 14,691
Posted By tykenfitz
Nice, I like the paintjob

Nice, I like the paintjob
Forum: Photo Gallery & Project Log 09-25-2010, 10:28 PM
Replies: 149
Views: 14,691
Posted By tykenfitz
probably not, I don't really care for the look of...

probably not, I don't really care for the look of them, and I do kinda like the rat-rod look of this thing :o
Forum: Go Kart Discussion 09-25-2010, 10:26 PM
Replies: 16
Views: 1,430
Posted By tykenfitz
like 10 crappy track ones, maybe 1 or 2 real...

like 10 crappy track ones, maybe 1 or 2 real ones, I plan on doing a go kart project as soon as I finish the bike I'm working on (in the sig) and sell my pocket bike and goped.
Forum: Photo Gallery & Project Log 09-25-2010, 10:18 PM
Replies: 149
Views: 14,691
Posted By tykenfitz
They're probably in the garage somewhere

They're probably in the garage somewhere
Forum: Photo Gallery & Project Log 09-25-2010, 10:12 PM
Replies: 149
Views: 14,691
Posted By tykenfitz
yeah, as for the pulley on the engine, it's gotta...

yeah, as for the pulley on the engine, it's gotta be like that for enough clearance, I'll move the bolt on the idler, and I gotta get an spring for it at ace tomorrow. I'll hook up the brakes but I...
Forum: Photo Gallery & Project Log 09-25-2010, 06:04 PM
Replies: 149
Views: 14,691
Posted By tykenfitz
I'm so close, it's driving me crazy! ...

I'm so close, it's driving me crazy!
...
Forum: Photo Gallery & Project Log 09-23-2010, 08:43 PM
Replies: 149
Views: 14,691
Posted By tykenfitz
Yea, I cant weld either, it sucks. Our school...

Yea, I cant weld either, it sucks. Our school dosen't offer a class though so I'm gonna buy one of those 90 amp flux cores from HF and teach myself i guess
Forum: Photo Gallery & Project Log 09-23-2010, 06:20 PM
Replies: 149
Views: 14,691
Posted By tykenfitz
Wow, the bearings arrived today and I only...

Wow, the bearings arrived today and I only ordered them like 2 days ago, that's great considering the shipping was FREE!

Unfortunately, the holes I drilled are off, because I had to drill from the...
Forum: Off Topic Forum 09-20-2010, 04:32 AM
Replies: 89
Views: 6,334
Posted By tykenfitz
Building an arcade MAME cab. ...

Building an arcade MAME cab.

http://forum.arcadecontrols.com/index.php?action=dlattach;topic=103868.0;attach=151088;image
...
Forum: Photo Gallery & Project Log 09-19-2010, 01:28 PM
Replies: 149
Views: 14,691
Posted By tykenfitz
Pillow blocks are bearings that come in a...

Pillow blocks are bearings that come in a housing, they are really easy to use with axles and jackshafts http://img.diytrade.com/cdimg/520886/3441447/0/1175652887/pillow_block_ball_bearing.jpg
Forum: Photo Gallery & Project Log 09-19-2010, 08:04 AM
Replies: 149
Views: 14,691
Posted By tykenfitz
Nice bro, Is that a pocket rocket engine? 50cc? ...

Nice bro, Is that a pocket rocket engine? 50cc?

I'm still working on the bike just ordered the pillow blocks, there's 14$ of motivation into this thing lol. Also, I got a cast pulley and it says...
Forum: Off Topic Forum 08-03-2010, 10:39 PM
Replies: 6
Views: 1,326
Posted By tykenfitz
yep. just wanna see where everyone does there...

yep. just wanna see where everyone does there thing :D

Great pics Devino, I really like the socket strip on the wall

W/E here's my pics

It's kinda cramped cuz we gotta lot of crap in the...
Showing results 1 to 25 of 280

 

All times are GMT -6. The time now is 03:20 AM.